Blog

Blog

door Judith Bos 16 feb., 2023
De rechter heeft uitspraak gedaan. Muziekrechtenorganisatie Buma/Stemra moet gaan optreden tegen Spotify-gebruik in de winkel/horeca. Althans, binnen bedrijfsruimten. Waar het vroeger wellicht door de vingers werd gezien wordt nu hard opgetreden, schrijft Tweakers . Spotify wordt vaak zakelijk gebruikt in bedrijfsruimten. Echter gaat dit in tegen de voorwaarden van de streamingdiensten. Waarom? Zij betalen namelijk alleen om de muziek privé te streamen, niet voor zakelijke doeleinden. Wanneer bedrijven dit wel netjes volgens de regels wilden doen dan betaalden zij meer dan hun abonnement van Spotify, doordat leveranciers van achtergrondmuziek-systemen een ander soort overeenkomst hebben met Buma/Stemra. Door die hogere kosten kozen veel locaties er toch voor om, tegen de regels in, Spotify te gebruiken. De brancheorganisatie heeft Buma/Stemra vorig jaar gevraagd hier tegen op te treden, echter was dat voor Buma/Stemra niet mogelijk. Zij bepaalden vanuit hun voorwaarden niet welke diensten hun klanten wel of niet mogen gebruiken voor het afspelen van hun muzieklijsten. Daarom overtraden de ondernemers die Spotify gebruiken niet de overeenkomst die zij met Buma/Stemra afsloten, alleen die met Spotify zelf. Dus, long story short, de brancheorganisatie van achtergrondmuzieksystemen ABMD eiste bij de rechtbank dat de overeenkomsten werden aangepast en ondernemers verplicht werden om alleen diensten bedoeld voor zakelijk gebruik in te zetten. De rechtbank ging hier juni ’22 in mee. In het vonnis staat dat in alle nieuwe overeenkomsten en verlengingen van overeenkomsten deze nieuwe voorwaarde moet staan. Binnen een halfjaar moest Buma/Stemra de gewijzigde overeenkomsten opstellen en er zorg voor dragen dat ieder nieuw contract of verlenging die bepaling krijgt. En nu komt dus het allerbelangrijkste: in het vonnis staat ook dat de muziekrechtenorganisatie na 9 maanden moet controleren of ondernemers zich hieraan houden. Dit zal dus vanaf nu gehandhaafd worden! Oplossing Gelukkig zijn er genoeg alternatieven, waarbij onze favoriet Soundtrack Your Brand is. Hoe het werkt Jij betaalt jouw zakelijke licentie aan Soundtrack Your Brand. Jij kunt hierdoor alle 1000+ afspeellijsten gebruiken waarbij Soundtrack Your Brand netjes aan de rechthebbende afdraagt. Jij hoeft dus niks te doen en kan genieten van de muziek. Hulp Wil je graag dat een gespecialiseerd bedrijf het voor je inregelt zodat je daar geen omkijken naar hebt? Wij kunnen SYB installeren en helpen met het instellen van bijvoorbeeld tijdschema’s en afspeellijsten/muziekgenres. Soundtrack Your Brand is super gemakkelijk in gebruik. Een kind kan de was doen. De betaling van je abonnement verloopt dan via MEB Rotterdam op jaarfactuurbasis. Klik voor meer informatie op deze link of naar de webshop te gaan. 10 redenen waarom je voor Soundtrack Your Brand moet kiezen
door Judith Bos 03 mei, 2022
Met de zomer opkomst gaan we steeds meer naar buiten. Niks is dan beter dan in je tuin ontspannen met wat muziek. Dit kán nu met de weerbestendige AUDAC buitenluidsprekers. Met deze speakers voor buiten kun je gerust in je tuin zitten en alsnog naar je favoriete muziek luisteren. Deze outdoor speaker sets worden steeds meer gewild. Met deze speakers in je tuin hoef je geen zorgen te maken over het weer. De luidsprekers zorgen voor een mooi geluid overal in je tuin en op het terras.
door Judith Bos 29 apr., 2021
Wellicht heb je al eens gehoord van de nieuwe, razend populaire audio app Clubhouse. Het is één van dé social media hypes van dit moment. Van beroemdheden als Elon Musk, Kevin Hart en Patty Brard, tot aan lokale ondernemers, professionals en particulieren, het publiek dat de Clubhouse app heeft omarmd wordt steeds groter. Maar wat is Clubhouse precies en wat zijn de mogelijkheden van deze app? In deze blog wordt alles duidelijk. Ook leggen we uit wat de nadelen zijn van de app en hoe wij hier dé oplossing voor hebben. Met onze slimme, technische toepassing kan iedereen zijn of haar Clubhouse sessie naar een hoger niveau tillen! Wat is Clubhouse? Clubhouse is een social media app waar men live interactie heeft via een audioverbinding. Waar andere social media apps zich richten op foto’s, video’s of teksten, focust Clubhouse zich enkel op live audiogesprekken. Dit in een tijdperk waarin podcasts steeds populairder worden. De app werkt als volgt. Nadat je een account hebt aangemaakt is het nog niet direct mogelijk om gebruik te maken van de app. Clubhouse is namelijk (voorlopig) alleen op uitnodiging te gebruiken. Dit betekent dat iemand jou een invite moet sturen wil je toegang krijgen tot de app. Zodra je deze invite ontvangen hebt kun je gebruik maken van de app en vervolgens maximaal 5 andere mensen uitnodigen voor de app. Deze constructie kan voor sommigen aanvoelen als een vorm van ‘exclusief lidmaatschap’ wat het wellicht extra interessant maakt om je aan te melden voor de app. Nadat je toegang hebt tot de app kun je een praatgroep creëren of aan een bestaande praatgroep deelnemen. In deze praatgroepen kunnen allerlei mensen praten over de meest uiteenlopende onderwerpen. Deze audiogesprekken vinden live plaats en worden niet opgeslagen zodat men deze later kan terugluisteren. Deze praatgroepen, ook wel ‘rooms’ genoemd, worden getoond op basis van je netwerk en interesses. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos. Zo kun je bijvoorbeeld een live interview bijwonen tussen 2 experts over een bepaald onderwerp, deelnemen aan een gesprek tussen allemaal BN’ers of een gesloten room creëren voor alleen jouw beste vrienden. Gaat Clubhouse verder groeien? De kans dat deze app alleen nog maar verder gaat groeien is zeer aannemelijk. De app heeft een jaar na de lancering al ruim 2 miljoen gebruikers. Dit zijn ongekend hoge cijfers voor een invite-only app die nog in de testfase zit. De makers van de app hebben aangegeven dat er momenteel hard gewerkt wordt om de app verder te ontwikkelen . Zo hebben de ontwikkelaars aangegeven dat binnen enkele maanden de app ook voor Android apparaten beschikbaar wordt. Ook is het de bedoeling dat de Clubhouse app binnenkort afstapt van het invite-only principe. Voorlopig is de app daar technisch nog niet klaar voor. De app zit nog in de bètafase. De verwachting is dat deze ontwikkelingsfase in 2021 wordt afgerond. Hierna wordt de app opengesteld voor iedereen en is Clubhouse écht klaar voor het grote publiek. Ook zal de app meer functies krijgen die gericht zijn op het gedrag van de gebruiker. Met al deze ontwikkelingen in het vooruitzicht en de alsmaar groeiende populariteit van de app, kan het bijna niet anders dan dat Clubhouse een grote speler gaat worden tussen alle andere social media apps. Wat zijn de nadelen van Clubhouse? Clubhouse is voorlopig alleen te downloaden voor iOS apparaten waardoor alle gebruikers de app moeten gebruiken via een Apple apparaat. Via je iPhone de app gebruiken is natuurlijk heel makkelijk, maar brengt ook een nadeel met zich mee. De audio kwaliteit van iPhone is niet hetzelfde als die van een professionele microfoon. Het komt daarom voor dat audiogesprekken via Clubhouse af en toe slecht verstaanbaar zijn of zelfs wegvallen. Tevens is het zo dat alle gesprekken op Clubhouse eenmalig live te horen zijn aangezien deze gesprekken niet worden opgeslagen. Dit is het unieke aspect van Clubhouse en kan in sommige situaties handig zijn, maar dit kan ook in veel gevallen een nadeel zijn. Bijvoorbeeld wanneer je een zakelijke sessie organiseert met ondernemers, of wanneer 2 experts discussiëren over een bepaald onderwerp wat jij interessant vindt. Dit zijn gesprekken die je wellicht nog op een later moment terug wilt luisteren of wilt publiceren als podcast. Daarnaast zijn de deelnemers uitsluitend via hun smartphone met elkaar verbonden en niet fysiek met elkaar in gesprek. Dat kan soms nadelig zijn. Voor deze drie nadelen heeft MEB AV dé oplossing. MEB AV Rotterdam is professioneel leverancier van hoogwaardige audiovisuele producten. Zo bieden wij de iRig Pre 2 van IK Multimedia aan. De iRig Pre 2 is een microfoonvoorversterker én interface die er voor zorgt dat je iedere willekeurige microfoon aan kunt sluiten op je iPhone, iPad of Android-apparaat. Hierdoor hoef je geen gebruik te maken van de ingebouwde microfoon in je telefoon en heb je een stuk zuiverder geluid. De iRig Pre 2 is tevens aan te sluiten op andere inputs zoals een audio mengpaneel. Op deze manier pak je een Clubhouse sessie een stuk professioneler aan en kunnen we een Clubhouse sessie maken van iedere podcast opname of andere live sessie. Door extra audio outputs te maken naast de iRig Pre 2 is het ook mogelijk om een Clubhouse sessie op te slaan. Dit is ideaal voor Clubhouse, wanneer er gesprekken plaatsvinden die je wellicht later nog wilt naluisteren of wilt publiceren als podcast. Bestel de iRig Pre 2 hier om zelf te kunnen experimenteren. Klik hier om de iRig te huren. Om de iRig te kopen, klik dan hier . Technische ondersteuning om uw Clubhouse sessie maximaal impact te laten hebben? Neem contact met ons op hoe wij de Clubhouse sessie naar een professioneel en hoger niveau brengen.
Hoe werkt UV-C licht? Clean Air Units
door Maurice Natte 29 jan., 2021
Door UV-C licht/straling raakt het DNA en RNA van deze ziekteverwekkers ernstig beschadigd. Hierdoor raken ziekte verwekkers inactief. Uit onderzoek blijkt dat UV-C milieuvriendelijk is en geen residu achterlaat. Clean Air units zijn de oplossing.
Vergaderen op anderhalve meter
door Maurice Natte 05 jan., 2021
De oplossingen voor veilig vergaderen op anderhalve meter.
Livestream organiseren
door Maurice Natte 17 dec., 2020
Wat is een livestream? Wat heb je nodig voor een livestream? En waar kan je een livestream organiseren?
Share by: